~SALAM SAYANG DARI SAYA

SALAM SAYANG DARI CINTASAYANG.... BERADA DI BLOG SAYA SEPERTI ANDA BERADA DI ALAM SAYA, BUKAN ALAMANDA K!! HEHEHHE... DA BACA, SILA SILALAH KOMEN YER... =)

Friday, July 22, 2011

ARE WE MOTIVATED ENOUGH????

Hari nie asyik pikir pasal motivated2 nie.. Motivasi... Kalau dulu masa kta kecik2 mesti slalu nk kna pg kem motivasi kan... lg2 time nk peksa besar cam UPSR, PMR & SPM... Hari nie bila kem kepimpinan pown mesti ada slot motivasi... Rasanya mne2 kem yg dibuat mesti ada bahagian motivasinya la.... 

Knp ek skang byk sgt kem2 motivasi nie? pelajar skang da x pndi nk motivate diri sendiri kew??? Huhuhu... Adakah mereka lbey kpd kaedah bersuka ria????  Kadang kala kita x mampu nk predict ttg pelajar skang... Diakui mereka lbey advanced... secanggih dgn teknologi sedia ada... tp.... bukankah sepatutnya mereka itu lebih motivated???  mempunyai pemikiran yg lebih matang.... 

kalu cerita bab2 motivasi nie, aku nie xder la pndi sgt... tapi kan... xkan la sehari dlm hidup kta nie xpnh rse mcm nk motivated dii sndiri... org kata MUHASABAH! mesti ada kan... xkan la time2 nk peksa bru nk bukak buku motivasi, bce itu dan ini..... 

klu cerita pasal motivasi mmg pnjg berjela... Tp 1 bende yg pasti ialah kita x boleh nk tutup atau hentikan apa yg org akan bicara ttg kita, tp kita ada segunung hak utk menentukan apa yg baik utk kita... kata2 motivasi ini sebenarnya byk mendorong org tuk terus ke hadapan... satu g ayat motivasi yg slalu aku pgg... lbey kurang la dgn yg atas: IT IS NOT ABOUT HOW PEOPLE SEE YOU, BUT IT MATTERS ON HOW YOU SEE YOURSELF! hehehhehe....

Sekian sahaja bebelan aku.. al maklum... boring....  Bawah nie gmbr2 sekitar program motivasi bg Program Pembangunan Sahsiah Pelajar DUN Jorak baru-baru nie.... :)







1 comment:

  1. Semua orang perlukan motivasi walaupun orang tu adalah pakar motivasi.

    ReplyDelete